Av Linda - 15 september 2007 09:15

Å surfar lite....det är så bra med bärbara datorer :)

Ska snart gå upp och käka frukost, efter det tänkte jag springa en runda! Har inte hunit träna nåt denna veckan och känner för att röra på mig lite. Sen ska jag cykla ner till centrum och köpa mat tills P kommer hem från jobbet :) Tror nog att det lutar åt taccos....det är ju så himla gott! Ska försöka söka några jobb också, har hittat en del intressant faktiskt!

Imorron ska vi hem till pappa, hans sambos son fyller år så då är det lite fest. Ska bli kul!

Av Linda - 12 september 2007 09:57

I fredags var det dags att träffa P:s föräldrar för första gången. Det var lite nervöst men det gick jättebra! De var hur trevliga som helst! Vi skulle fiska kräftor så vi började med att lägga ut bete. Har aldrig fiskat kräftor förut, det var kul! Efter vi hade betat klart så åkte vi hem till deras hus och åt god middag! Sen när klockan blivit elva eller nåt skulle vi ut och ta upp kräftorna, det var riktigt mörkt i skogen så det var tur att vi hade ficklampor! Det var kul och ta upp burarna och se om det fanns något i dem. Det var helt dimmigt på sjön och när man lyste med lampan kunde man se flötena där burarna låg. En del kräftor var riktigt stora men deras ögon lyste läskigt i skenet från ficklampan....vi fick 140 st sammanlagt och det var tydligen många för att bara vara en vittjning :) Vi la dom i en låda och åkte hem, det lät läskigt när de låg i lådan och krälade runt! Morronen efter kokade vi dem och då såg de betydligt trevligare ut i färgen till skillnad mot den grå/svarta....

Nä, nu måste jag nog jobba lite också ;)

Av Linda - 7 september 2007 12:15

Fanny fyllde 2 år igår! Grattis grattis lilla katt :)

Av Linda - 7 september 2007 11:50

Jobbet där jag jobbar nu (snygg formulering :P) ska flytta till Göteborg i årsskiftet. Det fick vi veta för två veckor sen. Alla har blivit erbjudna att flytta med dit. Hela tiden har jag tänkt att jag inte vill men nu har jag blivit osäker...tänk om jag inte får något jobb här? Vad ska jag göra då? Anledningen till att jag inte vill flytta beror ju på att jag inte vill lämna P. Vill verkligen inte det. Men hur roligt är det att vara här och inte jobba och inte ha några pengar....anställningen är på 6 mån till en början och då är det ju bara att flytta hem igen. Sen har man ju helgerna då man kan åka hem.....

ojojoj, jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Måste ta mig en funderare...

Av Linda - 5 september 2007 12:34

I helgen var Heléne och jag i Göteborg  :) Vi åkte tidigt på lördagen och var framme vid hotellet vid halv tolv efter några felkörningar ;) Heléne skulle på bröllop så hon gjorde sig iordning ganska snart och jag tog bussen in till stan. Tänkte köpa några nya tröjor men jag hittade verkligen inget som jag ville ha :( antingen det eller så var det inte rätt storlek...tråkigt när man väl skulle köpa nåt...men jag handlade några tvålar på Lush så nu luktar man ju gott i allafall :P Åkte tillbaka till hotellet sen och kollade på tv och läste tidning, det var skönt å ta det lite lugnt! Heléne trodde hon skulle vara tillbaka tidigt på kvällen men hon kom sent....hon hade kört vilse i Göteborg en hel timme när hon skulle skjutsa in en till sitt hotell....men jag sov gott och hörde ingenting....

Fick ett par glasögon av Heléne :)) Hon är snäll hon, bra att hon har utbildat sig till optiker tycker jag hihi...

Snart ska jag gå på lunch, ska cykla hem och äta lite. Fanny blir så glad när jag kommer hem en stund...nu går det ju snabbt när jag har lagat min cykel :) inte skoj och bara gå å gå...

Av Linda - 18 augusti 2007 12:54

Är vi denna helgen jag & Fanny....Fanny trivs som fisken i vattnet här hos P :) idag åt jag frukost ute på altanen och då vågade hon sig ut till mig och vandrade runt och tittade på allt. Det kom en katt och gick förbi och gissa vem som fick syn på den :D hon blev helt stel och sen hoppade hon ner för att kolla men då hade den andra katten redan gått sin väg....undrar vad som hade hänt om den hade fått syn på Fanny bakom glaset.....

Inget vidare fint väder är det, synd för jag hade tänkt sola lite men det ser inte ut som det blir något med det....denna sommaren har verkligen gått snabbt! Snart är det höst igen och det känns konstigt att inte börja skolan igen. Fast samtidigt är det skönt för jag vill inte ha mer i studielån :/

Förra helgen var jag och P i min morbrors stuga utanför Uddevalla, det var den bästa helgen på hela året tror jag! Helt underbart att vara där, det ligger mitt inne i skogen vid vattnet och det finns inte en kotte där förutom den enda grannen (som inte var där då) så det var så bra så bra....det var fint väder på lördagen så vi kunde sola och bada :) på kvällen grillade vi och hade det hur mysigt som helst :) Tog en jättefin bild på som jag tänkte lägga ut sen, har glämt kabeln till kameran idag....

Näst, nästa helg ska jag och Helene till Göteborg, hon ska iväg på ett bröllop och medans hon är där ska jag gå på stan! Tänkte kolla om det finns några fina höstkläder....vill gärna ha ett par nya jeans...får se vad som finns!

Nä, nu ska jag plugga lite, har sista tentan nästa lördag....

Av Linda - 1 augusti 2007 20:53

Jag skrev i min lilla blogg....det har hänt mycket på sista tiden. Jobbar ju hela dagarna och när jag kommer hem är jag inte allt för sugen på att sätta mig framför datorn igen...

I helgen som var så var vi i Borgholm och gick på Strand, det var Melody Club som spelade. Det var väldigt bra! Vi hyrde ett rum på ett sorts vandrarhem, P, jag och två av hans kompisar. Det var lyckat! Rummet låg nära Strand så det var nära och bra. Helgen innan dess var vi i Karlshamn på Östersjöfestivalen. Det var en himla massa folk som var där! Kan inte vara roligt för dom som ska städa dagen efter....fy sjutton vad mycket skräp! Men det var roligt! Innan vi åkte in till stan var vi hos P:s kompis och grillade och hade en trekamp med lite olika spel som vi hittat på själva :) Helgen innan den helgen var vi i P:s föräldrars stuga i Figeholm :) Det var jättemysigt där! Vädret var inte så jättebra när vi kom men det blev bättre hela tiden och på min enda lediga dag så var det kalasbra väder!! Vi kunde sola och bada hela dagen:) Det har ju inte hänt sedan dess om man säger så....Så mycket som jag har åkt på sistone har jag inte gjort på jag vet inte hur länge! Roligt! Nästa vecka åker vi till Göteborg, ska bo i min morbrors stuga utanför Uddevalla, det ska bli roligt att åka dit igen, det var nog ett par år sen sist...

Undrar om det blir någon mer sommar, det är ju redan augusti nu, känns som om det börjar bli höst....börjar komma en massa höstkläder i affärena nu, blir sugen på att handla lite nytt :)

Idag fyller min lille bror 22 år! Grattis Calle! Imon ska jag till honom på glasskalas :)

Av Linda - 27 juni 2007 22:22

Ska snart gå och lägga mig.....tänkte bara skriva lite först :) på fredag ska jag till Göteborg och hälsa på min morbror och hans familj! Min kusin är 12 år och på lördagen ska vi gå på Liseberg! Det ska bli riktigt skoj :) Gillar och åka en massa karuseller haha....ska åka tåget dit direkt efter jobbet så jag ska ta med mig all packning dit....har redan köpt en godispåse så jag ska klara resan ;) Det enda tråkiga med resan är att jag inte får träffa P på hela helgen :( men men.....det är väl bra att vara ifrån varandra lite också....även om det känns tråkigt. Ska se om jag hittar nån liten kul present till honom, ska kolla på Lagerhaus, dom brukar ha små roliga saker :)

Om man skulle sova snart....det är ju jobbdag imorron....måste gå upp lite tidigare nu för jag har fått punka på cykeln...lagom roligt när man kommer ut på morronen och upptäcker det...