Alla inlägg under februari 2007

Av Linda - 28 februari 2007 22:22

Iadg var det Karmadag, Kalmars arbetslivsdag....det var roligt! Har pratat med massa olika företag, fått en massa reklampennor, godis och lite andra roliga småsaker bland annat apotekets hudsalva (!) funkade hur bra som helst! De sa att man tydligen kunde steka i den! Alla som har gjort militärtjänstgöring visste tydligen det...har inte tänkt testa :D Var på föreläsning med Anna Mannheimer, hon var jätterolig att lyssna på! Blev glad och inspirerad av allt hon berättade :) Gick en runda till efter det bland alla utställare och pratade med de från IKEA, jag sa att jag hemskt gärna ville jobba och att jag kunde tänka mig att göra vadsomhelst :D hon tog mitt namn iaf vilket borde ses som ett bra tecken! Hoppas hoppas hoppas! De skulle snart sätta igån med intervjuerna...Har även varit i stallet med Marie och borstat tre hästar, det är roligt, rider ju inte numera så det är inte ofta man får chansen att pyssla med nån häst...vi snackade en massa också och ska även gå ut nån kväll :) Det är roligt när det händer lite! Imon ska jag träna på förmiddan...och sen plugga lite innan det är dags för föreläsning!Gonatt!

Av Linda - 27 februari 2007 20:54

har jag efter kvällens boxpass....men det känns bra :D finns inget roligare pass :) efter träningen cyklade jag till min brorsa och så gick vi och handlade lite. Köpte världens godaste skinka, den källarrökta! Det är även Fannys favvoskinka :D får knappt äta mackan ifred utan att hon gör sina tricks haha. Såg förresten en söt kille på maxi, eller jag har ju sett honom förut, kollade lite och när han kollade tilbaka blev jag feg och ställde mig bakom en vagn med blommor :D kanske inte så man ska göra men är man feg så är man :PImon ska det bli kul på Karmadagen! Få träffa lite folk :)Nehe, nu ska jag slänga mig i soffan och kolla på House :D

Av Linda - 27 februari 2007 10:44

Borde plugga men vill inte....är så trött på det nu...tur att det bara är tre månader kvar till examen! Detta faktum borde göra mig mer motiverad att plugga men inte idag...har tre saker kvar att avsluta innan maj: ett projektarbete, en tenta i handelsrätt och en tenta i kalkylering och intern redovisning. Det är inte så mkt egentligen :) Imorron kanske man kan bli lite mer motiverad, det är KARMA-dag, en dag då studenter och arbetsgivare får chansen att knyta kontakter. Det är massa utställare (många gratispennor) och olika föreläsare. Ska försöka få biljett till Anna Mannheimer som ska föreläsa om hinder som är till för att övervinnas. Låter jätteintressant :) Dessutom var det en annan föreläsning om konsten att sälja och marknadsföra sig själv, kan bbehövas nu när man ska söka jobb....Ska på boxpass ikväll det ska bli kul! Sist hade jag ont i armarna i två dagar efter passet...gillar när det känns att man har tränat :D

Av Linda - 26 februari 2007 09:59

Var brorsan och jag på igår :) Det är alltid lika roligt att åka dit! Vi åkte bussen dit och hem, det var hur länge som helst sen jag åkte buss men det gick både snabbt och smidigt. Köpte en blåvit randig matta till köket, en kudde formad som ett hjärta med armar (har velat ha den hur länge som helst) två svarta förvaringsboxar som matchar tidskriftsamlarna i bokhyllan och värmeljus. Såg många fler saker som jag skulle vilja ha men det får bli vid ett senare tillfälle....Calle köpte lite köksgrejjor och en lampa. I lördags var vi på Coop och storhandlade, ja inte jag utan Calle, jag hjälpte bara till att bära hem allt....det blev tungt! Nä, nu måste jag plugga lite....

Av Linda - 23 februari 2007 19:55

har jag köpt idag :) det blev en Sony Ericsson, tycker dom är bra! Så jag har ägnat rätt mkt åt eftermiddagen till att leka med den :) jag gillar tekniska prylar :D sen har jag varit och handlat lite (igen) för jag glömde lite grejjer igår....det var kallt och gå till affären, men det är som tur är nära dit...Nåt pluggat har det inte blivit :D det var typ det jag misstänkte....tänkte förut "nästa vecka, då ska jag ta tag i mitt pluggande" haha, ska verkligen försöka!Imorron blir det IKEA, har ju lovat hjälpa brorsan att bära...lär väl hitta en del saker jag vill köpa också...

Av Linda - 23 februari 2007 11:09

De blev jättegoda! Gjorde ju med nötcreme i istället för mandelmassa! Både Heléne och Calle gillade dem :) Efter fikat var Heléne och jag på stan en sväng, vi kollade på mobiltelefoner...ska köpa en ny snart eftersom abonnemanget går ut...kunde gå på stan igår då föreläsningen blivit inställd pga att läraren inte kunde ta sig hit från Malmö..innan jag fick veta att det var inställt satt jag och stressläste kompendiet med rättsfall. Vi skulle egentligen haft seminarie...men det blir nog nästa vecka :) Har inte varit en enda dag i skolan denna veckan, projektledningen är numera varannan vecka......Idag ska jag in till stan och kolla vad 3 har för mobiler, kanske kommer hem med en ny :) Sen tänkte jag städa lite och plugga lite handelsrätt...Fanny har ett nytt favoritställe att sova på, i tv-bänken :) så nu måste jag ha en lucka öppen, annars kanske hon springer in i glaset och slår sig stackarn....

Av Linda - 22 februari 2007 10:15

men jag måste handla! Det blåser och snöar ute så det känns inte speciellt lockande...men som tur är så är det nära till affären :) Får väl dra ner min mysse långt ner över öronen :) Imorron flyttar brorsan till sin lägenhet, ska bli rätt skönt att han flyttar för jag har inte så stort men samtidigt tomt för det är kul att ha sällskap på kvällarna...Nä, nu ska jag ut i stormen...

Av Linda - 21 februari 2007 20:24

Det blåste kallt när vi gick hem från brorsan....burr, nu är det vinter igen...Min hyresvärd var här förut och tätade min dörr, då passade jag på att fråga honom om han eventuellt hade någon annan lägenhet och det visade sig att han har 15 hus och att det nog kommer att bli ngt ledigt inom den närmsta framtiden :) vill ju byta till en lägenhet som inte blir så varm på sommaren....Fanny och jag kokar upp i denna när det blir 34 grader varmt :( ska bli skoj att få lite större och möjligheten att möblera ett rum utan en säng i :) Dessutom får Fanny mer yta att galoppera runt på haha...det kommer hon att gilla :) Nä nu ska jag surfa lite på IKEA:s sida....har sett lite saker jag vill köpa nu när man snart får påfyllning på kontot....

Ovido - Quiz & Flashcards