Alla inlägg under november 2007

Av Linda - 29 november 2007 08:32

Dagen innan fredag är ok för då vet man ju att det snart är helg :) Tisdagar måste vara den värsta dagen för då är det så långt till helgen....ser fram emot imorron när jag slutar klockan 2! Ska till IKEA med en kompis och handla lite grejjer :) Ska köpa påslakan, ljus och kanske ett nytt överkast. Får se vad som finns...


Idag ska jag klippa mig efter jobbet, ska bli skönt :) det var några veckor sen sist...

Av Linda - 28 november 2007 15:03

Fakturorna har inte gått ut som de ska till kunderna och det ringer så mkt så man håller på att bli tokig :S Kommer väl prata i sömnen inatt nu när man har sagt samma sak hela dagen....


Bara 50 min kvar tills jag får gå hem! Väntar på att klockan ska gå...


Av Linda - 28 november 2007 11:02

Blev det för en stund sen! Det blev helt mörkt och tyst här på jobbet, vi kunde inte göra nåt på en halvtimme eftersom allt sköts via datorerna....nu går det heller inte att göra nåt, kan inte logga in i telefonen. Fast det är rätt skönt :)


Igår var det Desperate H som vanligt, det är så bra! Var hemma på kollo rätt tidigt, ville inte träna för jag tror att jag sträckt mig i bröstmuskeln men idag är det nästan borta så ikväll ska jag gå på ett pass. Vill verkligen träna men passen på Friskis är svåra att passa ihop med tiderna på jobbet....sen när jag har flyttat till P så tänker jag börja träna på Malkars i Lindsdal. Saknar att gå på gymmet. Dessutom är det lätt att ta sig dit och billigare än att träna i stan! Som jag ser det är det bara fördelar :)


Av Linda - 27 november 2007 08:19

Fryser ända in i skelettet idag! Det blåser rakt igenom allt, huh! Är på jobbet nu och dricker en kopp supervarmt te...det kan verkligen behövas. Får se hur länge jag ska jobba idag, jobbar ju halvtid nu. Det känns både bra och dåligt...tjänar ju mindre pengar men samtidigt behöver jag lite tid att grejja i lägenheten inför flytten. Måste rensa bland böckerna och i garderoberna + källarförrådet. Finns säkert en massa man inte använder som kan slängas eller säljas. Har redan en lista på saker jag tänkt lägga ut på Blocket. Skulle var skönt om sakerna blev sålda så man kan använda pengarna till att köpa lite nya saker vi behöver.


Måste jobba vidare nu...

Av Linda - 26 november 2007 08:15

Idag har P & jag varit tillsammans i 6 månader! Tiden går snabbt när man har roligt heter det ju :) Vi hyrde en film, köpte Thaimat och tog med oss det hem och åt, det var väldigt gott! Längesen man åt Thaimat....blev väldigt mätt så då var det skönt att bara halvligga i soffan och titta på film...mysigt :D Fanny fick ny mat så då blev även hon glad, mat för innekatter, det är riktiga grejer det tycker Fanny :P

Av Linda - 25 november 2007 08:11

Bakade jag i söndags :) det händer ca en gång per år, ibland två kanske men inte mer än så. Det är rätt kul att baka så egentligen borde man väl göra det oftare...katterna blev fina och goda! Fanny satt på bordet och tittade på när jag grejjade med degen men hon somnade efter ett tag, så kul var det tyckte väl hon :P När P kom hem från jobbet åt vi lussekatter och drack julmust. Mums!


Skruvade också upp en gardinstång hos P så nu fattas det bara ett par gardiner också i det omgjorda rummet....det är kul att göra om!

Av Linda - 23 november 2007 16:08

En avlång med små hål i, köpte den på Village. Har kollat på den länge men nu tänkte jag att det äntligen var dags att slå till :) Kostade ju bara 139 kr! Tittade lite på jeans också, provade ett par men vet inte riktigt. Ska fundera lite på det och kolla på fler ställen.


Kom på att jag ska ringa värden nu! Måste höra om han har tagit emot uppsägningen...


Av Linda - 23 november 2007 10:38

På jobbet alltså....ville inte riskera att sätta igång larmet igen :/ Riktigt skönt att det är fredag idag! Och så har man ju fått lön också :) Ska ut på stan på lunchen och kolla på jeans, skulle verkligen behöva ett par till. Vill ha ett par smala mörkblå som man kan ha i stövlarna....får se vad som finns.


Efter jobbet ska P & jag handla lite, ska också köpa julstjärnor på Claes Olson, det fanns 2 st för 250 kr och så fick man lampskärmar till som man kan använda när julen är slut. Perfekt!


Vi pratade mer om flytten igår, det blir nog att vi flyttar sakerna den 8-9:e december...vilket är snart! Påminner mig om att jag måste ringa värden idag och höra hur det går med uppsägningen...



Ovido - Quiz & Flashcards