Direktlänk till inlägg 5 januari 2008

vad har hänt sen sist....

Av Linda - 5 januari 2008 14:35

jo det är ju nytt år och allt! Besikningen av lägenheten gick bra, det fanns inget att klaga på förutom det att jag inte kunde städa bakom spisen för den satt som berget. Men besiktningskillen fick givetvis fram den....så nu är lägenheten överlämnad och klar. Skönt att leva det nya livet på landet :)


På måndag börjar nya jobbet i Växjö, har köpt ett månadskort till tåget nu så det är bara att  börja pendla....kommer nog att bli lite jobbigt i början men det är ju ett jobb så man får se möjligheterna istället för hinder. Har 5 böcker och en nyinköpt mp3-spelare så jag ska nog ha lite att göra. Har förresten hört av en kompis som fått jobb på F-kassan här i stan att de ska anställa nytt folk här till våren så jag tror inte att en flytt ska bli helt omöjlig. Ska ta upp det så fort som möjligt.


Ikväll ska P jag och två till på bio, vi ska se Arn. Den verkar bra tycker jag :) efter det ska vi hämta nån mat och ta med hem, smaskigt! Imorron ska vi till P:s föräldrar och hämta ved, det är väääldigt tomt i vedboden nu....


Tidigare idag rök alla julsakerna, nu är julen slut....saknar de fina stjärnorna lite faktiskt.....men julen varar ju faktiskt inte ända till påska ;)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 14 maj 2008 18:44

Idag har ja lämnat in mitt hjul på lagning, däcket hade spruckit lite i kanten och det är kanske inte så konstigt, har aldrig haft punka sen jag köpte cykeln och det är några år sen. Ska bli skönt att få den lagad för jag har tänkt cykla till jobbet ...

Av Linda - 9 maj 2008 22:06

Veckorna går så snabbt! Hinner knappt blinka förrän det är helg :) Första veckan  på jobbet hemma har gått bra, börjar komma in lite i det nya. Kommer nog att bli bra tror jag. Har fått klart med semestern också, det blir två veckor i juli och en i a...

Av Linda - 3 maj 2008 11:50

Igår var sista dagen i V-ö. Kändes konstigt att plocka ihop alla saker och lämna alla snälla arbetskompisar. Kommer att sakna dom men däremot inte resorna som tar 11 timmar varje vecka....i onsdags på Valborgsmässoaftonen jobbade vi bara till 14 och ...

Av Linda - 27 april 2008 20:51

Den dog iveckan, särkilt lägligt när jag varit tidigt på jobbet och trött kom till parkeringen för att äntligen, äntligen köra hem. Trodde jag ja. Det hände inte ett dugg när jag vred om nyckeln. Helt död. Fick ringa pappa och be att han kom med star...

Av Linda - 20 april 2008 12:58

Har fått jobb hemma i Kalmar! Från och med den 5 :e maj är det slut på det otroligt tråkiga pendlandet!! Kommer inte att sakna tåget det allra minsta. Nu kan man ju återuppta sitt liv igen, slipper somna i soffan tre timmar efter att man kommit hem. ...

Ovido - Quiz & Flashcards