Alla inlägg under april 2007

Av Linda - 29 april 2007 17:29

Ska jobba hela dagen....synd att jag inte är fastanställd, då hade man jobbat ihop 4 komptimmar....efter jobbet vet jag inte vad som händer...borde plugga lite men det kan jag ju göra på 1:a maj...kommer nog kolla på film med Fanny och softa i soffan....skulle visst vara kallt imorron och då har man ju ingen större lust att gå ut :/

Av Linda - 29 april 2007 17:25

Har skickat sms till en kille jag är intresserad av....


Hjärtat slår i 180......


Undrar om han svarar....


Han vet nog inte riktigt vem jag är....


Av Linda - 26 april 2007 16:10

Det funkar idag också, att surfa på nån annans oskyddade nätverk! Nu behöver jag inte känna mig så begränsad längre ;) Kan fortfarande ha koll på saker & ting :D


Snart dags för föreläsning....imorron jobb på fm sen kommer mamma en stund.


Ajöss

Av Linda - 25 april 2007 19:03

Det var ett tag sen....saknar att skriva i min lilla blogg.....nu surfar jag dock hemma, på en annans oskyddade nätverk...den enes bröd den andres död som det ju heter :D


Idag har jag jobbat halva dagen, har fått lära mig nya administrativa uppgifter, det var kul! De sa att jag är lättlärd och det är ju alltid kul med beröm :) Fick en egen nyckel också så nu slipper jag plinga på varje gång jag kommer. Känns mer som man är anställd på "riktigt" nu :)


Efter jobbet var jag på stan med mamma och Calle, köpte inget...men desto roligare blir det nästa månad när lönen kommer! Vill ha nya jeans och skor....får se vad det blir....


Om man skulle gå en sväng?

Av Linda - 21 april 2007 15:08

Har ju inte bloggat på länge.....inget nät som sagt :( inte skoj kan jag säga. Man saknar verkligen internet. Jag vet att det låter löjligt men man har ju så mkt man kan göra på nätet...gå på banken bla. Nu får jag ta med datorn till nån som har internet. Men det går ju det också.


Har jobbat 3och en halv dag denna veckan och pluggat övrig tid. Ja eller försökt plugga är nog mer rätt....lite segt går det....men men det ska nog ordna sig. Känns bra att tjäna pengar iaf :)


Idag på morronen var jag och tränade sen så var jag med Micke när Helene skulle göra synundersökning på honom. Efter det var vi allihop och handlade på Maxi....


Ikväll ska jag hem till Hanna, vi ska dricka vin och äta chips och godis. Kanske blir det utgång senare, det vore skoj! Har inte varit ute på länge :) Har haft en vinflaska i kylen sen i julas, det kanske vore dags att dricka upp den nu :P


Nästa vecka ska jag nog gå på ett nytt pass på gymmet, bootcamp heter det och är utomhusträning! Det låter jätteskoj fast det är nog väldigt jobbigt...ska bara jobba tre halvdagar nästa vecka, ska bli skönt för jag har lite och göra. Ska klippa mig och nån dag ska jag nog gå på stan med mamma. Sen är det snart tenta också....

Av Linda - 14 april 2007 13:42

har ju sagt upp bredbandet för det är så dyrt och långsamt...det känns verkligen tomt hemma utan nät...hade ju datorn på allt som oftast. Nu är jag på bibblan, som tur är är det väldigt nära dit :) dock inte lika skoj som att surfa hemma....Annars så jobbar jag rätt mycket, det är mkt och lära sig men det går framåt hela tiden :) lite jobbigt nu i början när allt är nytt och man är koncentrerad hela tiden, för sen när jag kommer hem är jag så trött i huvudet att jag nästan inte orkar plugga....men måste fixa det nu för det är bara 1,5 månad kvar ju! Nu måste jag snart gå hem och laga mat, har varit och tränat 1 timme i morse, varit på synundersökning hos Heléne, handlat och varit hos Calle en stund. Riktigt fint väder idag, man vill bara vara ute....:)Adios

Av Linda - 11 april 2007 18:21

Inget godis idag heller ! Hinner inte med....men visst ser det gott ut? Till helgen får det nog bli lite :D

Av Linda - 11 april 2007 18:04

Har jobbat idag med....det blir bara mer och mer och hålla reda på känns det som...men det ordnar sig nog även om det känns rörigt nu. Innan jobbet var jag och M på bibblan och jobbade med vårt projekt, det gick framåt idag! Känns bra när man får ett par sidor nedskrivna :) Fick tiderna jag kunde jobba för resten av månaden och totalt skulle det bli 57 h varav en dag är Valborgsmässoafton. Det borde ge lite extra :D Efter jobbet gick jag en sväng på H&M och kollade lite på kavajer, hittade en svart av kortare modell som jag köpte, ska prova sen hur det ser ut med klänningen. Tror det blir bra. I såfall är ju det problemet ur världen. Gutt.Ska också och titta på en lägenhet om 1 och en halv vecka, en 2:a på 48 kvm som har balkong! Hur nice vore inte det? Kanske kan man näta in den isåfall så Fanny också kan vara därute...det skulle hon gilla :) Nepp, nu ska jag gå en sväng i det fina vädret....

Ovido - Quiz & Flashcards