Alla inlägg under december 2007

Av Linda - 28 december 2007 11:47

av lägenheten kl 4. Hoppas att det inte blir någon ombackning på städningen, känner verkligen inte för att göra om nåt....det enda jag inte har lyckats med är att städa bakom spisen! Får helt enkelt inte fram den! Det går verkligen inte hur mkt jag än drar. Man kan ju inte dra i luckan för då lossnar väl den och det hade ju varit snyggt och stå där med en lucka i händerna haha :) jaja, får hoppas att han inte kollar där bakom....det gjorde de inte på besikningen när jag flyttade in så jag hoppas att det blir en repris....


Idag är också sista dagen på jobbet....känns tråkigt men också bra. Ska bli roligt att gå vidare till något nytt. Gör inte så väldigt mkt nytta här idag, det finns inte allt för mkt att göra heller å andra sidan....ska jobba till kl 3 sen ska jag bort till lägenheten och fixa det sista. Efter besiktningen ska jag bort till P och handla lite innan vi åker hem, ikväll blir det nog rotfrukter i ugnen och ngt kött till det, ska bli gott!



Av Linda - 27 december 2007 08:25

Har städat ur lägenheten nu innan jul och det blir ju alltid jobbigare än man tänkt sig...besiktningen är imon och jag är klar med alla fönster, badrummet och det "stora rummet". Kvar är köket så det borde jag kunna fixa idag efter jobbet på 2 timmar ungefär. Var där imorse och torkade av ovanför skåpen, det var inte kul när det hade fastnat flott och damm! Det var svårt att få bort men det gick efter ett tag som tur var....ska dit efter jobbet och fixa resten så jag blir av med det nån gång...ska bli skönt och lämna över nyckeln till den nya och börja mitt nya husliv :) trivs himla så bra på landet :D

Av Linda - 24 december 2007 11:27

Vi gick upp tidigt P & jag, vi ville kolla på sista delen av julkalendern :) fast jag tror att P mest var nyfiken på att öppna julklapparna ;) så det gjorde vi efter julkalendern eftersom vi båda skulle åka iväg åt varsitt håll på julafton. Jag fick hotellövernattning i stockholm och biljetter till melodifestivalen :) ska bli jättekul att åka på det, har ju aldrig varit i Globen...så dit åker vi den 15:e mars. Fick också ett presentkort på Netonet till en mp3-spelare. Mkt bra! Behöver den nu när jag snart ska åka tåg. P fick Kent-biljetter, en korthållare, Calvin Klein boxers och en almanacka som jag gjort av alla foton från i sommar och höst. Jag tror att han blev nöjd ;) Efter paketöppningen åkte P till sin familj och jag åkte med pappa till Öland för att hälsa på farfar. Vi fikade lite och pratade som vi alltid gör, efter det åkte vi till kusinerna och hälsade på en stund. Sen var det dags att åka hem och gå ut med hundarna som blev himla glada när vi kom :) Efter allt detta var det dags att åka till Påryd för att äta mat och träffa alla de andra, kom precis lagom till julklappsutdelningen! Fick två Intermezzoglas av Helene, nu har jag rätt många i min samling! Fick även pengar av pappa och farfar, alltid bra så man kan bestämma själv vad man vill köpa.


Vi fick vänta länge på maten, vid 7 var det klart och då var alla jättehungriga! Det var jättegott och sen blev man givetvis så mätt att man inte orkade göra nåt mer....än att äta lite choklad ;) Vid elva-tiden åkte jag och Helene på midnattsmässa i kyrkan, det var mysigt även om det hade varit skönt att åka hem och sova för det tog en rätt så lång stund....


På juldagen kom P hem till pappa och Helene och vi åt god slottsstek :) C & B var också hemma så det var väldigt trevligt!


Av Linda - 20 december 2007 12:05

Tjejen som var och tittade på min lägenhet förra veckan har fått den till den 1 januari! Perfekt! Slipper betala en hyra till! Den ska besiktigas nästa vecka på fredagen så nu lär jag få plocka ur och städa det sista i helgen så mkt som jag hinner. Man vill ju gärna ta det lite lugnt också....putsa fönster är inte min starka sida men jag får försöka göra så bra jag kan. Ett fönster går inte att putsa så då slipper jag ju ett! Det öppnas utåt och om man försöker så trillar man nog ut...


Ska försöka fixa resten av julklapparna imorron, det är bara en kvar till P och så en till farfar. Köper nog en chokladask eller ett par vantar. Tråkigt jag vet men kommer inte på nåt bättre :/ Kompis Carro kommer nog in till stan imorron så vi ska förhoppningsvis träffas! Det vore väldigt kul för det är ett bra tag sen :)


Ikväll är det sista träningen på Friskis, sen är kortet slut. Det lär inte bli förnyat heller nu när jag ska jobba i Växjö. Istället har jag tänkt att träna på Malkars i Lindsdal. Det är närmare hemma och så vill jag verkligen träna på gym igen. Tycker inte att det ger mig så mkt att bara gå på gympapass. Dessutom är det billigare att träna i Lindsdal än i Kalmar. Perfekt!


Nu är det dags för lunch :) 

Av Linda - 18 december 2007 11:45

Blev väldigt överraskad! Det var ett litet paket med ett klistermärke där det stod att det var från en butik med glas och porslin och det rasslade i paketet! Trodde att innehållet var sönder för det lät verkligen så! Men det var ett jättefint halsband i silver! Blir perfekt att ha till klänningen på julafton :)


F-kassan ringde tillbaka igår eftermiddag men tyvärr var det inte möjligt att flytta från Växjö till Kalmar så enkelt...men man kan ansöka om förflyttning och så fort det blir en plats ledig så kan man få den. Vill ju helst vara här....men det får funka i Växjö under en period, det är bättre det än att bli arbetslös och bli anvisad att söka ett jobb mycket längre bort. Här funkar det ju att pendla. Måste bunkra upp med böcker och skaffa en mp3-spelare så jag har nåt att göra...kanske nåt man kan få i julklapp ;) 


På lunchen ska jag hämta ut en julklapp till P, sen är det bara en kvar :) ska fixa den på fredag eller lördag när han jobbar....


Ska träna ikväll och efter träningen skulle jag verkligen vilja ha en macka med köttbullar och rödbetssallad! Det är så himla gott!


Av Linda - 17 december 2007 11:40

I ferdags tog vi det bara lugnt, gjorde crépes med räkfyllning i, det var himla gott! P stilade med stekpannan och skulle vända pannkakan i luften, det gick rätt bra i alla fall på slutet :D När vi hade ätit så klädde i granen med kulor och glitter mm, särskilt glittret tyckte Fanny var himla skoj! Hon blev helt uppspelt och sprang runt som en galning så jag trodde hon skulle välta granen! Men det gjorde hon som tur var inte. En av julgrankulorna hängde lågt och då satte hon sig på bakbenen och använde den som boxboll :) Det så skoj ut, lyckades få ett kort på det haha :D En tokig katt det där....


I lördags var vi ute, först var vi på förfest och åt en massa gott tilltugg sen satt vi och pratade så klockan blev mycket, så då gick vi inte till stan och skulle gå in på Harrys men det var superlång kö så vi fick gå till Mollys istället. Där var ok men det luktade avlopp så vi var inte så jättelänge.... vi kom hem väldigt sent sen på morronen så på söndagen sov vi till halv ett! Så länge har jag inte sovit på väldigt länge! Var förståss uppe och gav Fanny mat men sen somnade jag om....det blev en konstig dag igår eftersom man kom efter tidsmässigt, efter bara två timmar var det ju mörkt igen! Gjorde inte mkt vettigt igår, bara plockade lite med sakerna, nu börjar det se bättre ut när det inte är massa skräppåsar och möbler som ska ut överallt...så i januari ska vi nog börja måla och greja, det ska bli kul!


Har ringt F-kassan idag och frågat om det är möjligt att flytta från Växjö till Kalmar, han skulle kolla upp det så nu väntar jag bara på att mobilen ska ringa.....hoppas hoppas hoppas ! Det skulle bli mkt enklare och skönt att slippa åka tåg varje dag....


Av Linda - 12 december 2007 09:15

Väntar på frukosten på jobbet....äter oftast ingen frukost hemma eftersom vi får mackor på jobbet. Känns onödigt att äta frukost två gånger, särskilt som jobbet mest är stillasittande och man troligtvis inte gör av med all energi....


Det blev inga julklappar igår, men idag på lunchen ska jag köpa till pappa och Heléne. Då har jag bara P kvar att köpa till. Beställde en sak igår så det är inte så mkt kvar :) Det roligaste är att slå in alla paket och pyssla med snören mm...


Ikväll är det sista avsnitten av Bonde söker fru, det ska bli kul och se hur det går!

Av Linda - 11 december 2007 10:01

Måste ut på lunchen och försöka fixa några julklappar! Har endast en gömd i garderoben....måste verkligen ta tag i det där nu, har inte så många jag ska köpa men har inte riktigt bestämt så jag måste titta runt lite innan... 

Ovido - Quiz & Flashcards