Direktlänk till inlägg 12 januari 2008

Mitt liv som pendlare....

Av Linda - 12 januari 2008 19:00

är inte så himla skoj har jag insett efter endast en vecka....jag får gå upp vid halv 6, cykla till bussen 10 över, åka bussen till stan och ta tåget vid 07.08 Sen ska man sitta där i en timme och 10 min....visserligen halvsover jag och lyssnar på musik men det tar lång tid....sen när jag kommer hem så går bussen samma minut som tåget kommer in vilket betyder att jag får vänta en halvtimme till nästa buss eller genskjuta bussen som jag försökte häromdagen men inte hade någon större framgång med. Sprang över bron vid fängelset men kom lagom till att se när bussen susade förbi. Skit! Så nu tror jag inte att jag ska göra om det försöket om inte tåget är tidigt (väldigt osannolikt)...


Jobbet verkar ok men det är inte roligt att resa så mkt, kan ju i stort sett bara göra saker på helgerna när jag kommer hem vid kvart över 7. Orkar inte göra så mkt mer än att äta och alla andra basic-saker som ska fixas. Så därför frågade jag chefen häromdagen om det fanns möjlighet att byta kontor men  då blev hon visst inte så glad kändes det som :/ hon kollade upp det till nästa dag och så sa hon att det inte gick att flytta pga att jag behövs på detta kontoret, hon kommer inte hjälpa mig att flytta om det blir lediga platser här utan det får jag sköta själv för det kan hon ju inte stoppa....antingen fortsätta eller sluta. Så var det. Men jag slutar givetvis inte då vore man ju dum när man inte har nåt annat jobb! Så nu ska jag söka mig hemåt....en bra erfarenhet är det i alla fall....tror att chefen skulle kunna använda detta mot mig när provanställningen löper ut och det känns ju inte så himla bra..


Nog om detta, idag har vi satt upp en spotlight i vardagsrum nr 2...det tog en rätt så lång stund, Heléne hjälpte oss :) hon är duktig på el & sånt :) det blev jättebra när det var klart! Sen kom P:s föräldrar och syster så vi åt smörgåstårta som de hade med sig och kladdkaka som jag fixat (fryst från affären ;) men den är supergod den från Frödinge, smakar precis som hemlagad! Vi pratade och hade kul, de är himla trevliga allihop! Gav bort Fannys ostbit till P:s syster, hon har två yngre katter som säkert leker mer med den än vad Fanny gör, hon bara tittar på den numera...


Nu måste jag ladda över lite mer musik till min mp3 sen ska jag in till stan och spela spel hos M & S :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 14 maj 2008 18:44

Idag har ja lämnat in mitt hjul på lagning, däcket hade spruckit lite i kanten och det är kanske inte så konstigt, har aldrig haft punka sen jag köpte cykeln och det är några år sen. Ska bli skönt att få den lagad för jag har tänkt cykla till jobbet ...

Av Linda - 9 maj 2008 22:06

Veckorna går så snabbt! Hinner knappt blinka förrän det är helg :) Första veckan  på jobbet hemma har gått bra, börjar komma in lite i det nya. Kommer nog att bli bra tror jag. Har fått klart med semestern också, det blir två veckor i juli och en i a...

Av Linda - 3 maj 2008 11:50

Igår var sista dagen i V-ö. Kändes konstigt att plocka ihop alla saker och lämna alla snälla arbetskompisar. Kommer att sakna dom men däremot inte resorna som tar 11 timmar varje vecka....i onsdags på Valborgsmässoaftonen jobbade vi bara till 14 och ...

Av Linda - 27 april 2008 20:51

Den dog iveckan, särkilt lägligt när jag varit tidigt på jobbet och trött kom till parkeringen för att äntligen, äntligen köra hem. Trodde jag ja. Det hände inte ett dugg när jag vred om nyckeln. Helt död. Fick ringa pappa och be att han kom med star...

Av Linda - 20 april 2008 12:58

Har fått jobb hemma i Kalmar! Från och med den 5 :e maj är det slut på det otroligt tråkiga pendlandet!! Kommer inte att sakna tåget det allra minsta. Nu kan man ju återuppta sitt liv igen, slipper somna i soffan tre timmar efter att man kommit hem. ...

Ovido - Quiz & Flashcards