Alla inlägg under april 2008

Av Linda - 27 april 2008 20:51

Den dog iveckan, särkilt lägligt när jag varit tidigt på jobbet och trött kom till parkeringen för att äntligen, äntligen köra hem. Trodde jag ja. Det hände inte ett dugg när jag vred om nyckeln. Helt död. Fick ringa pappa och be att han kom med startkablar och då kunde jag köra hem. Väl hemma ställde jag mig framför P:s bil. Stängde av bilen och skulle prova starta igen. Helt död. Igen!! Fick putta undan bilen med P:s hjälp så han kunde komma ut med sin bil. Fy sjutton vad det inte var roligt. Fick åka buss i två dagar....


Men så idag kom pappa med uppladdad batteri, vi ska se om det var nåt tillfälligt eller om jag måste skaffa ett nytt. Får väl se imon bitti om den startar. Hoppas det:) Pappa har varit hos oss idag och satt upp gipsskivor på en vägg som vi ska måla. Så nu ska vi spackla och sen senare i veckan ska vi måla. Roligt!!


Nu är det bara 4 arbetsdagar kvar i Växjö, kan inte bli bättre! Känner att det är dags att sluta nu, man blir inte så motiverad att jobba när man vet att man snart ska få lära sig något nytt. Ser verkligen fram emot att få komma hem!! Ska nog fira med något på fredag, det känner jag att jag är värd :D


Av Linda - 20 april 2008 12:58

Har fått jobb hemma i Kalmar! Från och med den 5 :e maj är det slut på det otroligt tråkiga pendlandet!! Kommer inte att sakna tåget det allra minsta. Nu kan man ju återuppta sitt liv igen, slipper somna i soffan tre timmar efter att man kommit hem. Dessutom är det lättare att träna efter jobbet, sånt som blivit rätt jobbigt nuförtiden....


Nä, nu ska jag ut i trädgården i solen lite, för fint för att sitta inne!!



Ovido - Quiz & Flashcards